Friday, April 10, 2009

Kisah Roti

Hari jumaat..kelas habis awal sebab budak-budak lelaki bersiap pergi ke sembahyang jumaat...seperti biasa aku balik ke asrama menunggu waktu bas bertolak ke masjid..lalu aku melangkahke bilik rakanku...aku lihat rakanku sedang menjamah sesuatu...aku dipelawa makan..roti gardenia bersama serunding...semacam aku lihat rori tersebut..

bdak2 tak outing lagi mane dapar roti gardenia ni..kat koop saha takde roti ni...tak penah ak Nampak roti ni dalam locker die...(monolog dalaman)

ak: man mane ko dapat roti ni..lain macam dah ak tngok

Man: makan je t..tak mati pon dgn lain macam ko 2

Ak makan sehingga habis...sungguh lazat

Man: weh nak tau ak jumpe roti 2 tadi ??

ak: kat mane??

Man: tepi tong sampah..ak tngok elok lagi aku ambik la

Ak pergi dengan keadaan yang bingung dan tidak mengerti...

No comments: